IMAXES: Sara Sapetti
Na primavera do ano 2007 celebrouse na cidade de Ourense o II Foro Internacional do Feísmo, un proxecto de certa ambición que se enmarcaba baixo o máis amplo nome de Construír un país: a rehumanización do territorio, e que, en palabras de Teresa Táboas, daquela, Conselleira de Vivenda e Solo, tiña por obxectivo “analizar o problema desde todos os ángulos posíbeis para conseguir encontrar solucións que nos permitan ir cara a diante”.
O proxecto nacera en 2005 por iniciativa dun colectivo de persoas preocupadas pola degradación urbanística, paisaxística e medioambiental do país. Xosé Lois Vázquez, Xavier Paz e Alberte Pérez Rodríguez foron os coordinadores e encargados de levalo adiante, para o que solicitaron o apoio da Consellaría de Vivenda e Solo que desde o primeiro momento manifestou o seu interese e a súa vontade de financiar o proxecto. O éxito do primeiro foro levou á celebración do segundo, máis ambicioso e con maior carga de contidos e de dotación económica, totalmente aceptada e asumida pola Consellaría. Como actividade complementaria propúxose a celebración dunha gran exposición fotográfica de autores que, dalgunha maneira, abordasen cuestións relacionadas coa temática do foro. O título desta exposición era “Ocultacións e Inexistencias” e, co comisariado de Xosé Lois Vázquez, reunía obra de: Matilde Álvarez, Javier Álvarez Soto, Emilio Araúxo, Emilio Cendón, Daniel Díaz Trigo, Federico García Cabezón, Carolina Martínez, María Meseguer, Víctor Nieves, Carme Nogueira, José Paz, Sara Sapetti, Alba Vázquez Carpentier e Marta Villoslada.
Todas as obras foron realizadas especificamente para a mostra e cada autor contou cunha asignación económica en concepto de gastos de produción. O espazo expositivo ía ser o interior acondicionado de dous colectores que foron traídos de lonxe e que, despois dos trámites pertinentes, foron colocados na rúa do Paseo de Ourense. Con motivo da exposición foi editado un luxoso catálogo bilingüe (galego-inglés) en tapa dura no que se reproducían todas as obras xunto con textos de Xosé Lois Vázquez, Manolo Figueiras e unha presentación da Conselleira.
Na véspera da inauguración, a Consellaría considerou que había unhas fotos, nomeadamente as fotos dos vibradores realizadas por Sara Sapetti, que non podían figurar na exposición. O resto dos participantes decidiu que aquilo era inaceptábel. Fronte ás posicións dos artistas, a Consellaría decidiu cancelar o proxecto “Ocultacións e Inexistencias”.
Os grandes contedores portuarios foron devoltos ao lugar de orixe. Pagáronselles os textos aos escritores. Pagouse debidamente a producción das obras aos artistas. Os luxosos catálogos xa impresos almacenáronse. E da exposición “Ocultacións e Inexistencias” nunca máis se volveu falar. Até hoxe.
No hay comentarios:
Publicar un comentario